A legjobb őszi diéták

Alapértelmezett

Szeretnél ősszel is karcsú maradni? Vagy éppen most kezdesz fogyókúrázni? Bár a vényasszonyok nyara ma véget ért, még nincs késő, hogy őszi diétába kezdj! Lendülj formába és próbáld ki az alábbi négy őszi diétát!


Az legjobb őszi diéták alapjául szolgáló idénygyümölcsök (hazai termelőktől) már nem sokáig állnak rendelkezésedre, úgyhogy ha elhatároztad magad, vágj bele minél előbb.

Diétázz ősszel!

Egy őszi fogyókúrához az alma, a szőlő, a szilva és a körte a legideálisabb, s nem csak a diétát könnyítik meg, de méregtelenítő hatásuk miatt „tehermentesítik” is a szervezetedet.

Szőlő

A szőlőben sok a C-vitamin, a folsav és a biotin. Ezek mellett pedig tartalmaz foszfort, káliumot, kalciumot, nátriumot, vasat és cinket is. Magja telítetlen zsírsavakat tartalmaz, ezért fájdalomcsillapító hatása van, továbbá gyorsítja az anyagcserét.

Alma

Az alma is sok vitamint és nyomelemet tartalmaz, többek között káliumot, ami a szív, az ér- és az idegrendszer egészségét támogatja, és kalciumot, ami a csontozat építőköve. A szőlőhöz hasonlóan, magas C-vitamin-tartalmának köszönhetően erősíti az immunrendszert, ami az őszi hónapokban igencsak jól jön. Mindemellett pedig az egyik legerősebb antioxidáns hatású gyümölcs, így csökkenti a daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát is. Hámozás nélkül fogyaszd, mert a legtöbb vitamin a héjban, illetve közvetlenül a héj alatt található.

Szilva

A szilvában sok a kálium, az A, B és C-vitamin, valamint egyes fajtáiban a béta-karotin is. A szilva kalóriaszegény, serkenti az emésztést és enyhe hashajtó hatása is ismert, ezért kiváló gyümölcs a diéta szempontjából. Fontos tudni azonban, hogy a szilva héja tartalmazza a legtöbb antioxidánst, ezért nem ajánlatos meghámozni.

Körte

Kutatók megállapították, hogy ha fogyni szeretnél, elég, ha sok körtét fogyasztasz. Ugyanis az elvégzett kísérletek szerint azok a nők, akik napi három körtét fogyasztanak, összességében kevesebb kalóriát visznek a szervezetükbe és többet fogynak, mint akik nem esznek körtét rendszeresen. Ez azzal magyarázható, hogy telítettségérzetet okoz, így kevesebbet kívánsz majd a kalóriadús étkekből.

A körte magas rosttartalmának köszönhetően, jó hatással van az emésztésre, segíti kiüríteni a méreg- és salakanyagokat a bélrendszerből. Savassága oldja a testben lerakódott zsírszöveteket, csökkentve a kalóriaszintet. Vas-, foszfor- és boron tartalmának köszönhetően gyulladáscsökkentő, illetve jótékonyan hat a csontok és az izmok állapotára.

Őszi diéta mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy tányér zabkása zsírszegény tejjel, növényi magvakkal, dióval.

Tízórai: két alma.

Ebéd: 10 dkg grillezett csirkemell fél csésze barnarizzsel, zöldségsaláta.

Uzsonna: egy fürt szőlő, egy kis kocka sajt.

Vacsora: gyümölcssaláta.

2. nap

Reggeli: egy nagy pohár, zsírszegény tejből készült gyümölcsturmix.

Tízórai: zsírszegény joghurt növényi magvakkal, dióval.

Ebéd: 10 dkg halhús, egy héjában főtt krumpli, zöldségsaláta.

Uzsonna: két alma.

Vacsora: gyümölcssaláta.

3. nap

Reggeli: egy tányér zabkása zsírszegény tejjel, körtedarabkákkal.

Tízórai: egy fürt szőlő, egy kis kocka sajt.

Ebéd: egy csésze teljes kiőrlésű főtt tészta paradicsomszósszal, zsírszegény reszelt sajttal.

Uzsonna: néhány szem szilva.

Vacsora: gyümölcssaláta.

4. nap

Reggeli: egy nagy pohár, zsírszegény tejből készült gyümölcsturmix.

Tízórai: egy vagy két körte.

Ebéd: egy tányér cézársaláta grillezett csirkehús-darabokkal.

Uzsonna: két alma.

Vacsora: gyümölcssaláta.

5. nap

Reggeli: egy tányér zabkása zsírszegény tejjel, almadarabkákkal, fahéjjal.

Tízórai: két körte.

Ebéd: zöldségleves lencsével vagy babbal.

Uzsonna: egy fürt szőlő, egy kis kocka sajt.

Vacsora: gyümölcssaláta.

6. nap

Reggeli: egy nagy pohár, zsírszegény tejből készült gyümölcsturmix.

Tízórai: zsírszegény joghurt növényi magvakkal, dióval.

Ebéd: 10 dkg grillezett halhús, egy héjában főtt krumpli, paradicsomsaláta.

Uzsonna: néhány szem szilva.

Vacsora: gyümölcssaláta.

Forrás: mayra.hu – Tóth Niki

Van véleményed a témával kapcsolatban?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s